Kirjautuminen

Säännöt - Counter-Strike: Global Offensive

Kaikkien turnauksiin osallistuvien tulee olla lukenut ja ymmärtänyt nämä alla mainitut säännöt, minkä lisäksi pelaajilta odotetaan urheilijamaista käytöstä. Epäurheilijamaisesta käytöksestä seuraa rangaistus. Turnausjärjestäjällä on päätäntävalta kaikista sääntöjen riketilanteista ja rangaistuksista. Turnausjärjestäjä voi laittaa turnauksen tauolle vakavan teknisen ongelman tai esimerkiksi sairauskohtauksen vuoksi.

Vaatimukset

Osallistumiseen vaaditaan liittyminen SEUL ry:n pelaajarekisteriin ja pelaajalisenssin ostaminen. Vuoden 2016 lisenssi maksaa 20 euroa. Lue ohjeet lisenssin ostamiseen SEULin sivuilta.

Lisäksi pelaajien tulee olla asunut Suomessa vakituisesti vähintään 2 vuotta ja olla turnauksen alkaessa vähintään 16-vuotias.

Yleiset säännöt

  • Peli: Counter-Strike: Global Offensive (Valve)
  • Pelimuoto: 5 vs 5
  • Oman ottelun streamaaminen on sallittua, kunhan lähetyksessä on vähintään kolmen (3) minuutin viive. Turnausjärjestäjä voi kieltää otteluiden streamaamisen.
  • Kaikki ohjelmistot, jotka antavat epäreilua etua pelaajalle tai muuttavat peliohjelmaa millään tavalla, ovat kiellettyjä.
  • Joukkueet saavat käyttää turnauksen aikana ainoastaan joukkueseensa rekisteröityä pelaajia.
  • Kaikilta pelaajilta tulee löytyä profiilistaan STEAMID sekä SEUL:in pelaajaid.
  • Joukkueet saavat lisätä pelaajia kokoonpanoon karsintojen ja osakilpailun välissä, mutta pelaajista vähintään kolmen tulee olla pelannut karsintojen aikana.

Pelikohtaiset tarkemmat säännöt

Turnauksissa ja karsinnoissa käytetään Suomen elektronisen urheilun liiton hyväksymiä sääntöjä: http://seul.fi/esports/pelisaannot/counter-strike-global-offensive/

Kartat

  • de_dust2
  • de_cache
  • de_train
  • de_mirage
  • de_nuke
  • de_overpass
  • de_cbblestone

Karttojen valitseminen (VETO)

Paras yhdestä -ottelut

Ennen ottelua joukkueet poistavat kaksi karttaa karttajoukosta A-B-A-B-A-B -vuoroin, jolloin jäljelle jää pelattava karttaa. Joukkue A saa valita, kummalla puolella (CT / T) he aloittavat ottelun.

Joukkue joka on visuaalisesti ylempänä pudotuspelitaulukko (tai ottelusivulla vasen joukkue) on veto-tilanteessa joukkue (A).

Paras kolmesta -ottelut

Ennen ottelua joukkueet poistavat kaksi karttaa karttajoukosta A-B-A-B-vuoroin, jolloin jäljelle jää kolme karttaa. Joukkue A valitsee ensimmäisen pelattavan kartana, jonka jälkeen joukkue B valitsee toisen pelattavan kartan. Jäljelle jäänyt kartta pelataan tarvittaessa kolmantena.

Joukkueet päättävät omissa kartoissaan kummalla puolella (CT / T) he aloittavat. Kolmannessa kartassa aloittaja ratkaistaan puukkokierroksella.

Joukkue joka on visuaalisesti ylempänä pudotuspelitaulukko (tai ottelusivulla vasen joukkue) on veto-tilanteessa joukkue (A).

Otteluiden alkamisaika

Jokaisen otteliun alkamisaika on määritelty turnaussivustolle turnauksen ollessa käynnissä. Otteluiden tulee alkaa viimeistään 10 minuuttia ilmoitetusta alkamisajasta.

Myöhästymisistä ja mahdollisista tauoista tulee sopia erikseen vastustajan sekä tuomarin kanssa.

Demot

Kaikilta pelaajilta odotetaan in-eyes-demoja, mikäli GOTV-demoa ei ole käytettävissä. Demojen puuttuminen voi johtaa diskaukseen.


 

Kuvankaappaukset

Jokaisen joukkueen kapteenin on otettava kuvankaappaus kaikista voitetuista otteluista ja ladattava se sivustolle tuloksia raportoidessaan. Lisäksi jokaisesta ottelusta tulee olla varmuuden vuoksi kuvakaappaus, jossa näkyy "status" komennolla lista serverillä olevista pelaajista.

Jos joukkueella ei ole kuvakaappauksia otteluista, voidaan hänelle sanktioida rangaistuksia alkaen varoituksesta ja päättyen diskaukseen koko eSM-sarjasta.

Valitusoikeus

Jos joukkue haluaa valittaa lopputuloksesta, on hänellä oikeus tehdä se 5 minuutin sisällä pelin päättymisestä. Valitus tulee tehdä ennen seuraavan ottelun alkamista.

Tuomarin päätöksestä voi valittaa turnauksen järjestävälle organisaatiolle, mutta valitus on tehtävä heti päätöksen jälkeen ja siihen saatava vastaus ei välttämättä vaikuta sen hetkiseen pelitilanteeseen.

Tuomarit

Pelaajien tulee aina kohdella sekä toisiaan että pelin tuomareita kunnioituksella. Kaiken kommunikoinnin tulee olla asiallista.

Tuomarilla on aina viimeinen päätäntävalta kaikissa asioissa. Äärimmäisissä tapauksissa tuomareilla on valta muuttaa sääntöjä turnauksen aikana.


 

Karsinnat

Jokaiseen karsintaturnaukseen voi ottaa osaa korkeintaan 64 joukkuetta. Jokaisen karsinnan kaksi parasta pääsevät pelaamaan osakilpailuun.

Karsintaturnaukset pelataan kokonaan single elimination -muodossa. Kaikki ottelut ovat paras yhdestä (bo1). Formaattia saatetaan vaihtaa riippuen joukkuemäärästä.

Osakilpailut

Osakilpailuun ottaa osaa 8 joukkuetta. Osakilpailun voittaja pääsee ottelemaan eSM-finaaliin.

Osakilpailut pelataan single elimination -muodossa, jonka kaikki ottelut pelataan paras kolmesta -sarjoina (bo3).

Finaali

Kaksi pelaajaa pääsevät finaaliin osakilpailujen voittajina. Finaali ottelu pelataan Assembly Summer 2016 -tapahtuman yhteydessä 4. elokuuta. Finaali pelataan paras kolmesta -sarjana (bo3).

PÄÄYHTEISTYÖKUMPPANIT

YHTEISTYÖKUMPPANIT